This is the Straylight blogg page with insights we would like to share with you. We are interested in the boarder line between marketing, behavioral economics and neuro science. Happy reading.
När annonsering är förbjuden eller när man vill bygga sitt varumärke utan att direkt använda sitt namn, använder smarta marknadsförare sublimal marknadsföring. Då kan man nå ut med sitt budskap utan att målgruppen ens märkt att de har blivit utsatta för påverkan. Är Sputnik V ett sätt att bygga Putin som varumärke? När man ser […]
Forskare skriver idag en hel del om paralleller till tidigare pandemier och kriser. Ett exempel som ofta kommer upp är 20-talet, ”The swinging years” när allt var möjligt och livet var en fest. Det var en period där människor levde ut, blev mer gränslösa och tog fler risker. Med den parallellen som grund kan vi förvänta oss […]
STRAYLIGHT ÄR 15 ÅR 2020 och det firar vi med några jubileumsinsikter. Den här handlar om varför vi mår bra av äkta fysisk shopping. Håller du med? Det kan få konsekvenser för vad du ska satsa på i ditt erbjudande: “I en värld där vi känner oss tomma och fulla av stresshormon efter en dag med […]
Bra kommentar från taxichauffören Ako i DN idag apropå att tekniken kan komma att göra chaufförer onödiga inom kort. ”Många personer åker taxi för att de tycker det är viktigt att träffa nya personer och att prata” Att handla, shoppa och köpa tjänster är inte alltid rationellt. Taxichauffören Ako pratar om taxibranschen men i grunden […]
Customer experience and emotional benefits You can give your brand experience super powers Demonstrate importance and impact. People want to feel important. Show clear expectations. People want to feel relaxed. Show that choice exists. People want freedom. Appreciate others. People need friends. Be transparent. People demand respect. Customer experience is a buzz […]
Warmth and Competence Brands are friendships This article in a serie of 5 about Neurobranding and the Neurobox. This chapter is about brand assessment and how the psychology of relations can help us understand how to improve brand work. The idea is that we actually treat brands as they where true relations and […]
Do you remember the smell of your first crayons? Neurobox answer. Positive Memory Traits When we talk about Neurobranding we look at brands as memories, or rather networks of memories. The customer uses the memories to create associations and that process enforces your brand further. If you agree to that definition you may also […]
No he didn’t, but I like some lines from the Bob Dylans Nobel lecture 2017 that could be used when talking about neurobranding. If you use his lines and replace the word “song” with “brand”, you get a really good story about brand building and what to aim for. ”If a brand (song) moves you, […]
More than three in four new FMCG product launches fail in their first year, according to an analysis by Nielsen. Why? The question arising is of course how this can be possible and also how manufacturers can afford it in today´s highly competitive environment requiring instant distribution and shelf space as well as big […]
Don’t miss the opportunity to get help explaining research methods. We have a new easy to read infographic that will help you to connect brand insight objectives with relevant research methods. Print it out and share it when you need to talk about the next research project with your marketing team. Need more information about […]